Hoe docenten samen kunnen werken aan deskundigheid

Een voorbeeld van het Hermann Wesselink College in Amstelveen

Licentie

De deskundigheid van docenten bevorderen op een nieuwe manier. Dat doet het Hermann Wesselink College in Amstelveen sinds begin dit schooljaar. Niet langer bepaalt de directie de onderwerpen die in het scholingsplan centraal staan: de regie ligt bij de medewerkers. Zij werken aan eigen ontwikkelthema’s en leren van experts en van elkaar. De enige voorwaarde is dat leerlingen moeten merken dat docenten het onderwijs op de school ontwikkelen.

De school wordt in dit traject ondersteund door IIO. Lees in het interview met conrector Harold Tennekes naar de vernieuwingen op zijn en school en zijn ervaringen met IIO.

De Innovatiebrigadiers

Bettine Bakker

Bettine Bakker

School: Kindcentrum de HovenSchoolprofiel: POPlaats: Amersfoort, NederlandIk ben een leidinggevende met lef, daadkracht, ondernemerschap, visie en enthousiasme waarbij verbinding met de omgeving het sleutelwoord… Lees verder
Corné de Jongh

Corné de Jongh

School: Alfrink CollegeSchoolprofiel: VOPlaats: Zoetermeer  Als onderwijsvernieuwer heb ik mij de afgelopen jaren beziggehouden met het produceren van filmpjes. Dat waren/zijn filmpjes, die ik… Lees verder
Hans Asbreuk

Hans Asbreuk

School: Stichting SignumSchoolprofiel: POPlaats: 's-Hertogenbosch e.o. Mijn ervaring als ‘Slim-Fit-school’ directeur zet ik nu vooral in voor het lokale onderwijsinnovatieproject PITCH073. Belangrijk… Lees verder
Carlina van den Heuvel

Carlina van den Heuvel

School: KBS De ViersprongSchoolprofiel: POPlaats: WijchenAls onderwijsvernieuwer houd ik mij bezig met visie gestuurd werken aan onderwijsvernieuwing. Het is niet mogelijk om onderwijsvernieuwing… Lees verder