Hoe docenten samen kunnen werken aan deskundigheid

Een voorbeeld van het Hermann Wesselink College in Amstelveen

Licentie

De deskundigheid van docenten bevorderen op een nieuwe manier. Dat doet het Hermann Wesselink College in Amstelveen sinds begin dit schooljaar. Niet langer bepaalt de directie de onderwerpen die in het scholingsplan centraal staan: de regie ligt bij de medewerkers. Zij werken aan eigen ontwikkelthema’s en leren van experts en van elkaar. De enige voorwaarde is dat leerlingen moeten merken dat docenten het onderwijs op de school ontwikkelen.

De school wordt in dit traject ondersteund door IIO. Lees in het interview met conrector Harold Tennekes naar de vernieuwingen op zijn en school en zijn ervaringen met IIO.

De Innovatiebrigadiers

Jan Jongeneelen

Jan Jongeneelen

School: R@velijnSchoolprofiel: VOPlaats: Steenbergen  Collega’s zeggen over mij “Jan weet in onze organisatie “out of the box” te zoeken naar oplossingen waar we door onze eigen… Lees verder
Ed Booms

Ed Booms

School: Stichting RobijnSchoolprofiel: POPlaats: NieuwegeinIk zet me actief in om het primair onderwijs in Nederland anders te gaan organiseren. Personeel moet m.i. veel meer ingezet worden op hun… Lees verder
Bettine Bakker

Bettine Bakker

School: Kindcentrum de HovenSchoolprofiel: POPlaats: Amersfoort, NederlandIk ben een leidinggevende met lef, daadkracht, ondernemerschap, visie en enthousiasme waarbij verbinding met de omgeving het sleutelwoord… Lees verder
Elly Marwitz

Elly Marwitz

School: SterrenscholenSchoolprofiel: POPlaats: ApeldoornIk houd inspiratie-bijeenkomsten en begeleid schoolleiders/ scholen/ kindcentra vanuit de SlimFit- boodschap: “Anders leren, anders… Lees verder