Resultaten

Licentie

In de periode 2011 – 2014 hebben ruim 150 scholen in het primair en voortgezet onderwijs onder de noemer IIO geëxperimenteerd met vijf verschillende innovatieconcepten. Wat zijn de resultaten?

De IIO-experimenten hebben een schat aan kennis, ervaring en lessen opgeleverd. In het primair onderwijs is ervaring opgedaan met groepsoverstijgend onderwijs, in het voortgezet onderwijs met onderwijsteams, educatieve filmpjes, videolessen en e-klassen. Er zijn successen geboekt en belangrijke leermomenten geweest. De enorme hoeveelheid informatie die dit heeft opgeleverd is gedeeld tussen scholen en beschikbaar gekomen voor scholen die van plan zijn soortgelijke innovaties door te voeren. Daarmee zijn de experimenten binnen de IIO een groot succes te noemen.

Om al deze resultaten goed in kaart te brengen en beschikbaar te maken voor andere scholen in Nederland vinden, zijn twee elkaar aanvullende onderzoeken uitgevoerd. Samen geven deze onderzoeken een overzicht van geleerde lessen, resultaten, verhalen, effecten en uitkomsten van de IIO-experimenten. Uiteraard wordt dit gedeeld met andere geïnteresseerde scholen die hier ook van kunnen leren!

De Innovatiebrigadiers

Irene Westeneng

Irene Westeneng

School: 'T Speel-KwartierSchoolprofiel: POPlaats: Veenendaal  Kindgericht onderwijs wat behapbaar is voor leerkrachten! Hoe maak jij het verschil in het onderwijs?  Wat moet blijven, wat moet… Lees verder
Ed Booms

Ed Booms

School: Stichting RobijnSchoolprofiel: POPlaats: NieuwegeinIk zet me actief in om het primair onderwijs in Nederland anders te gaan organiseren. Personeel moet m.i. veel meer ingezet worden op hun… Lees verder
Hans Asbreuk

Hans Asbreuk

School: Stichting SignumSchoolprofiel: POPlaats: 's-Hertogenbosch e.o. Mijn ervaring als ‘Slim-Fit-school’ directeur zet ik nu vooral in voor het lokale onderwijsinnovatieproject PITCH073. Belangrijk… Lees verder
Carlina van den Heuvel

Carlina van den Heuvel

School: KBS De ViersprongSchoolprofiel: POPlaats: WijchenAls onderwijsvernieuwer houd ik mij bezig met visie gestuurd werken aan onderwijsvernieuwing. Het is niet mogelijk om onderwijsvernieuwing… Lees verder