Resultaten

Licentie

In de periode 2011 – 2014 hebben ruim 150 scholen in het primair en voortgezet onderwijs onder de noemer IIO geëxperimenteerd met vijf verschillende innovatieconcepten. Wat zijn de resultaten?

De IIO-experimenten hebben een schat aan kennis, ervaring en lessen opgeleverd. In het primair onderwijs is ervaring opgedaan met groepsoverstijgend onderwijs, in het voortgezet onderwijs met onderwijsteams, educatieve filmpjes, videolessen en e-klassen. Er zijn successen geboekt en belangrijke leermomenten geweest. De enorme hoeveelheid informatie die dit heeft opgeleverd is gedeeld tussen scholen en beschikbaar gekomen voor scholen die van plan zijn soortgelijke innovaties door te voeren. Daarmee zijn de experimenten binnen de IIO een groot succes te noemen.

Om al deze resultaten goed in kaart te brengen en beschikbaar te maken voor andere scholen in Nederland vinden, zijn twee elkaar aanvullende onderzoeken uitgevoerd. Samen geven deze onderzoeken een overzicht van geleerde lessen, resultaten, verhalen, effecten en uitkomsten van de IIO-experimenten. Uiteraard wordt dit gedeeld met andere geïnteresseerde scholen die hier ook van kunnen leren!

De Innovatiebrigadiers

Mirelle Vermeulen

Mirelle Vermeulen

School: Hof ter WeideSchoolprofiel: POPlaats: UtrechtWat ik belangrijk vind in het onderwijs is het in hun kracht zetten van leerkrachten en schoolleiders. Wat zijn de kwaliteiten en hoe… Lees verder
Jan Jongeneelen

Jan Jongeneelen

School: R@velijnSchoolprofiel: VOPlaats: Steenbergen  Collega’s zeggen over mij “Jan weet in onze organisatie “out of the box” te zoeken naar oplossingen waar we door onze eigen… Lees verder
Carlina van den Heuvel

Carlina van den Heuvel

School: KBS De ViersprongSchoolprofiel: POPlaats: WijchenAls onderwijsvernieuwer houd ik mij bezig met visie gestuurd werken aan onderwijsvernieuwing. Het is niet mogelijk om onderwijsvernieuwing… Lees verder
Tim Harmsen

Tim Harmsen

School: De HovenSchoolprofiel: POPlaats: Rosmalen, NederlandMijn kennis rondom het werken op een leerplein (in de onderbouw). En het deel uitmaken van een leerteam. Vormen van een rijke leeromgeving.… Lees verder