Corné de Jongh

Corné de Jongh
SchoolAlfrink College
Schoolprofiel VO
Profieltype leraar
Plaats Zoetermeer

Mijn expertise: VO leraar Inzet ICT en E-didactiek

 

Als onderwijsvernieuwer heb ik mij de afgelopen jaren beziggehouden met het produceren van filmpjes. Dat waren/zijn filmpjes, die ik alleen heb gemaakt (gewoon achter de computer) en filmpjes, die ik samen met collega’s en leerlingen uit de bovenbouw heb gemaakt. Het betreft in beide gevallen filmpjes met uitleg over vooral grammaticale vraagstukken, de één uit het perspectief vanuit de docent, de ander uit het perspectief van de leerling. De filmpjes kunnen ingezet worden als flipping the classroom, maar ook ingebed in een digitale content op de laptop van de leerlingen. Ook heb ik me beziggehouden met Aurasma, een programma waarmee middels een smartphone of tablet de filmpjes onder een afbeelding tot leven gebracht kunnen worden, erg handig als er geen laptops in de klas zijn. Daarnaast heb ik binnen onze school samen met collega’s de omzetting van het papieren werkboek naar een digitale content, tot stand gebracht.

Website

De Innovatiebrigadiers

Mark ter Horst

Mark ter Horst

School: De DiamantSchoolprofiel: POPlaats: ApeldoornAls onderwijsvernieuwer houd ik mij bezig met: dicht bij de werkvloer staan, horen wat medewerkers, ouders en kinderen bezighoudt en… Lees verder
Hans Asbreuk

Hans Asbreuk

School: Stichting SignumSchoolprofiel: POPlaats: 's-Hertogenbosch e.o. Mijn ervaring als ‘Slim-Fit-school’ directeur zet ik nu vooral in voor het lokale onderwijsinnovatieproject PITCH073. Belangrijk… Lees verder
Jody Rabs

Jody Rabs

School: OostenwindSchoolprofiel: POPlaats: RaalteOp Oostenwind werken we met Kernconcepten. Binnen ons onderwijs geven we het onderwijs vorm rond 8 Kernconcepten, waarbij we ons niet… Lees verder
Marianne Rongen

Marianne Rongen

School: Wittering.nlSchoolprofiel: POPlaats: RosmalenOp dit moment houd ik me vooral bezig met het innoveren van het curriculum van Wittering.nl dat gebaseerd is op kernconcepten.  Elke… Lees verder
'