Corné de Jongh

Corné de Jongh
SchoolAlfrink College
Schoolprofiel VO
Profieltype leraar
Plaats Zoetermeer

Mijn expertise: VO leraar Inzet ICT en E-didactiek

 

Als onderwijsvernieuwer heb ik mij de afgelopen jaren beziggehouden met het produceren van filmpjes. Dat waren/zijn filmpjes, die ik alleen heb gemaakt (gewoon achter de computer) en filmpjes, die ik samen met collega’s en leerlingen uit de bovenbouw heb gemaakt. Het betreft in beide gevallen filmpjes met uitleg over vooral grammaticale vraagstukken, de één uit het perspectief vanuit de docent, de ander uit het perspectief van de leerling. De filmpjes kunnen ingezet worden als flipping the classroom, maar ook ingebed in een digitale content op de laptop van de leerlingen. Ook heb ik me beziggehouden met Aurasma, een programma waarmee middels een smartphone of tablet de filmpjes onder een afbeelding tot leven gebracht kunnen worden, erg handig als er geen laptops in de klas zijn. Daarnaast heb ik binnen onze school samen met collega’s de omzetting van het papieren werkboek naar een digitale content, tot stand gebracht.

Website

De Innovatiebrigadiers

Corné de Jongh

Corné de Jongh

School: Alfrink CollegeSchoolprofiel: VOPlaats: Zoetermeer  Als onderwijsvernieuwer heb ik mij de afgelopen jaren beziggehouden met het produceren van filmpjes. Dat waren/zijn filmpjes, die ik… Lees verder
Maartje Hoeben

Maartje Hoeben

School: LVO Het KwadrantSchoolprofiel: VOPlaats: WeertIk houd me bezig met het invoeren van Big Picture Learning in de bovenbouw van het VMBO. Big Picture Learning is een gedachte, ontstaan in… Lees verder
Tim Harmsen

Tim Harmsen

School: De HovenSchoolprofiel: POPlaats: Rosmalen, NederlandMijn kennis rondom het werken op een leerplein (in de onderbouw). En het deel uitmaken van een leerteam. Vormen van een rijke leeromgeving.… Lees verder
Mirelle Vermeulen

Mirelle Vermeulen

School: Hof ter WeideSchoolprofiel: POPlaats: UtrechtWat ik belangrijk vind in het onderwijs is het in hun kracht zetten van leerkrachten en schoolleiders. Wat zijn de kwaliteiten en hoe… Lees verder
'