Ed Booms

Ed Booms
SchoolStichting Robijn
Schooltype TOM-school / Slim Fitschool
Schoolprofiel PO
Profieltype schoolleider
Plaats Nieuwegein

Mijn expertises: PO schoolleider SlimFit Onderwijs slimmer organiseren

Ik zet me actief in om het primair onderwijs in Nederland anders te gaan organiseren. Personeel moet m.i. veel meer ingezet worden op hun kwaliteit en affiniteit. Het is vreemd dat veel mensen dit willen, maar dat maar weinig mensen het ook daadwerkelijk doen. Vaak komt dit voort uit een combinatie van angst en onwetendheid.

Ik heb een ander (TOM-) concept ingevoerd op een grote groeischool en ik heb me ook actief bezig gehouden met de verspreiding van het gedachtegoed van “onderwijs-anders”. Ik ben bestuurslid bij de VTG (Verenigde TOM-groep), was penvoerder van de innovatie-impuls Slim Fit en voorzitter van de adviesraad.

Als innovatiebrigadier wil ik mensen inspireren om na te denken hoe het onderwijs op hun eigen school anders kan…of misschien wel moet. Ik wil mijn persoonlijke verhaal delen, want de praktijk is vaak een belangrijke eye-opener om een eerste stap te gaan zetten.

De Innovatiebrigadiers

Mark ter Horst

Mark ter Horst

School: De DiamantSchoolprofiel: POPlaats: ApeldoornAls onderwijsvernieuwer houd ik mij bezig met: dicht bij de werkvloer staan, horen wat medewerkers, ouders en kinderen bezighoudt en… Lees verder
Emile Mutsaers

Emile Mutsaers

School: BS De MastenSchoolprofiel: POPlaats: RosmalenZeven jaar geleden zat onze school net in het SlimFit traject, waarbij we hebben gekeken hoe we ons onderwijs efficiënter konden… Lees verder
Rob van Son

Rob van Son

School: De Nieuwe VesteSchoolprofiel: VOPlaats: CoevordenBinnen IIO ben ik begonnen met het project “Leerlingen voor Leerlingen”: het maken van educatieve films voor leerlingen door… Lees verder
Berenike Vossebeld

Berenike Vossebeld

School: De DromedarisSchoolprofiel: POPlaats: NijmegenAls leerkracht in de bovenbouw heb ik de afgelopen jaren ervaringen opgedaan met meer onderwijs op maat. Ik ben sinds 2012 lid van de… Lees verder
'