Ed Booms

Ed Booms
SchoolStichting Robijn
Schooltype TOM-school / Slim Fitschool
Schoolprofiel PO
Profieltype schoolleider
Plaats Nieuwegein

Mijn expertises: PO schoolleider SlimFit Onderwijs slimmer organiseren

Ik zet me actief in om het primair onderwijs in Nederland anders te gaan organiseren. Personeel moet m.i. veel meer ingezet worden op hun kwaliteit en affiniteit. Het is vreemd dat veel mensen dit willen, maar dat maar weinig mensen het ook daadwerkelijk doen. Vaak komt dit voort uit een combinatie van angst en onwetendheid.

Ik heb een ander (TOM-) concept ingevoerd op een grote groeischool en ik heb me ook actief bezig gehouden met de verspreiding van het gedachtegoed van “onderwijs-anders”. Ik ben bestuurslid bij de VTG (Verenigde TOM-groep), was penvoerder van de innovatie-impuls Slim Fit en voorzitter van de adviesraad.

Als innovatiebrigadier wil ik mensen inspireren om na te denken hoe het onderwijs op hun eigen school anders kan…of misschien wel moet. Ik wil mijn persoonlijke verhaal delen, want de praktijk is vaak een belangrijke eye-opener om een eerste stap te gaan zetten.

De Innovatiebrigadiers

Mark ter Horst

Mark ter Horst

School: De DiamantSchoolprofiel: POPlaats: ApeldoornAls onderwijsvernieuwer houd ik mij bezig met: dicht bij de werkvloer staan, horen wat medewerkers, ouders en kinderen bezighoudt en… Lees verder
Hans van den Ham

Hans van den Ham

School: PCBO De Diamant in Het Rooster, PCBO De Diamant in Het Kristal en PCBO De Diamant BeemteSchoolprofiel: POPlaats: ApeldoornBovenstaande scholen (3 aparte brinn nummers) zijn vanuit visie aan elkaar gekoppeld tot één scholencluster met een gemeenschappelijke… Lees verder
Jan Jongeneelen

Jan Jongeneelen

School: R@velijnSchoolprofiel: VOPlaats: Steenbergen  Collega’s zeggen over mij “Jan weet in onze organisatie “out of the box” te zoeken naar oplossingen waar we door onze eigen… Lees verder
Carlina van den Heuvel

Carlina van den Heuvel

School: KBS De ViersprongSchoolprofiel: POPlaats: WijchenAls onderwijsvernieuwer houd ik mij bezig met visie gestuurd werken aan onderwijsvernieuwing. Het is niet mogelijk om onderwijsvernieuwing… Lees verder
'