Jody Rabs

Jody Rabs
SchoolOostenwind
Schoolprofiel PO
Profieltype leraar
Plaats Raalte

Mijn expertises: PO leraar Visie & organisatie Leeromgeving Gepersonaliseerd leren Differentiatie Leerlingen volgen

Op Oostenwind werken we met Kernconcepten. Binnen ons onderwijs geven we het onderwijs vorm rond 8 Kernconcepten, waarbij we ons niet alleen richten op wereldoriëntatie, maar worden alle vakgebieden gekoppeld aan het kernconcept. Tijdens dit proces stel ik mij op als kritisch denker, creatief inspirator en ontwikkelaar van nieuwe werkwijzen. Hierbij maak ik gebruik van de kennis die ik heb opgedaan tijdens de Master Leren en Innoveren aan de Katholieke Pabo Zwolle. Ik ben in het bijzonder geïnteresseerd in ontwikkelingen op het gebied van gepersonaliseerd leren, coöperatief leren en zelfverantwoordelijk leren. Dit neemt namelijk een belangrijke plaats in binnen het onderwijs op onze school en ik vind het fascinerend te ontdekken hoe de theorie zich verhoudt tot de weerbarstige praktijk. Waar zitten hiaten en waar liggen kansen? Het is onder andere aan mij om dit te doorzien en dat maakt hongerig naar meer!

De Innovatiebrigadiers

Tim Harmsen

Tim Harmsen

School: De HovenSchoolprofiel: POPlaats: Rosmalen, NederlandMijn kennis rondom het werken op een leerplein (in de onderbouw). En het deel uitmaken van een leerteam. Vormen van een rijke leeromgeving.… Lees verder
Stef van Wickeren

Stef van Wickeren

School: Kindcentrum Campus Columbus (Dalton)Schoolprofiel: POPlaats: HeerhugowaardIk ben sinds 2005 ontwerper en directeur van een vooruitstrevend, eclectisch onderwijsconcept met Dalton als basis. Inmiddels uitgegroeid… Lees verder
Hanneke de Graaff

Hanneke de Graaff

School: UniCSchoolprofiel: VOPlaats: UtrechtAls coach help ik mijn leerlingen en collega’s om zich bewuster te zijn van hun kracht. Door mijn werk als adviseur, trainer, coach en… Lees verder
Corné de Jongh

Corné de Jongh

School: Alfrink CollegeSchoolprofiel: VOPlaats: Zoetermeer  Als onderwijsvernieuwer heb ik mij de afgelopen jaren beziggehouden met het produceren van filmpjes. Dat waren/zijn filmpjes, die ik… Lees verder
'