Stef van Wickeren

Stef van Wickeren
SchoolKindcentrum Campus Columbus (Dalton)
Schoolprofiel PO
Profieltype schoolleider
Plaats Heerhugowaard

Mijn expertises: PO schoolleider SlimFit Verandermanagement Visieontwikkeling Onderwijs slimmer organiseren Inrichting leeromgeving

Ik ben sinds 2005 ontwerper en directeur van een vooruitstrevend, eclectisch onderwijsconcept met Dalton als basis. Inmiddels uitgegroeid tot een kindcentrum (campus).

Geen enkel teamlid werkt alleen met kinderen, iedereen werkt binnen units: samen verantwoordelijk voor meer kinderen in meer ruimte. Andere onderwijskundige kenmerken op Columbus zijn: faseonderwijs, portfolio, (persoonlijke) iPads, thema’s en spel.
Ben iemand met oog voor de voorwaarden, cultuur waarin innovatie op duurzame wijze tot stand kan komen in onderwijsorganisaties. De proceskant. Eigenaarschap creëren bij iedereen, in alle lagen. Hoe benut je talent? Hoe leg je verantwoordelijkheid bij degenen die deze moeten dragen? Een professionele en lerende cultuur waarbij voortdurend gezocht wordt naar verbetering?

Website

De Innovatiebrigadiers

Erwin Augustin

Erwin Augustin

School: BonnefantencollegeSchoolprofiel: VOPlaats: MaastrichtAls onderwijsvernieuwer houd ik mij bezig met vakoverstijgende gepersonaliseerde onderwijsvormen (differentiatie op maat), intergratie… Lees verder
Karin van Zutphen

Karin van Zutphen

School: Wittering.nlSchoolprofiel: POPlaats: RosmalenSinds maart 2014 schoolleider van Wittering.nl te Rosmalen. Daarvoor schoolleider van een andere Slim Fit school, Basisschool De Masten.… Lees verder
Steven Koelewijn

Steven Koelewijn

School: Alfrink collegeSchoolprofiel: VOPlaats: ZoetermeerAls onderwijsvernieuwer ben ik veel bezig met digitalisering van het onderwijs en het gebruik van laptops in de klas (macbook air).… Lees verder
Carlina van den Heuvel

Carlina van den Heuvel

School: KBS De ViersprongSchoolprofiel: POPlaats: WijchenAls onderwijsvernieuwer houd ik mij bezig met visie gestuurd werken aan onderwijsvernieuwing. Het is niet mogelijk om onderwijsvernieuwing… Lees verder
'