Kwalitatief onderzoek IIO van start!

Licentie

Op 9 april tijdens de landelijke kennisdelingsbijeenkomst van SlimFit, hebben de eerste focusgroepgesprekken van het kwalitatief onderzoek plaatsgevonden.

In zes groepen hebben vijftig leerkrachten, teamleiders en schoolleiders met elkaar gesproken over onder andere de resultaten van SlimFit voor de school, de oorspronkelijke verwachtingen, hoe doelen gerealiseerd zijn en wat daarvoor allemaal moest gebeuren, welke veranderprocessen dit in gang heeft gezet, en wat de grootste moeilijkheden en successen zijn geweest.

Het was een leerzame en interessante uitwisseling voor alle betrokkenen.Nog voor de zomervakantie vinden de focusgroepgesprekken bij de andere vier IIO Experimenten plaats.

Doel is om de opbrengsten, lessen, inzichten en aanpakken van IIO-scholen in kaart te brengen en beschikbaar te maken voor andere scholen in Nederland. Het kwalitatieve onderzoek wordt uitgevoerd door het Kohnstamm Instituut en de Hogeschool van Amsterdam, in opdracht van OCW en in samenwerking met CAOP en Kennisland. De resultaten worden dit najaar verwacht.

De Innovatiebrigadiers

Hans Asbreuk

Hans Asbreuk

School: Stichting SignumSchoolprofiel: POPlaats: 's-Hertogenbosch e.o. Mijn ervaring als ‘Slim-Fit-school’ directeur zet ik nu vooral in voor het lokale onderwijsinnovatieproject PITCH073. Belangrijk… Lees verder
Irene Westeneng

Irene Westeneng

School: 'T Speel-KwartierSchoolprofiel: POPlaats: Veenendaal  Kindgericht onderwijs wat behapbaar is voor leerkrachten! Hoe maak jij het verschil in het onderwijs?  Wat moet blijven, wat moet… Lees verder
Benno Hams

Benno Hams

School: OSG HengeloSchoolprofiel: VOPlaats: HengeloAls voormalig wetenschapper en bedrijfskundige sinds 2002 werkzaam binnen het onderwijs op het gebied van lesgeven, schoolleiding en… Lees verder
Karin Vriend

Karin Vriend

School: SBO MerlijnSchoolprofiel: POPlaats: Den HaagAls onderwijsvernieuwer met visie verbind ik  nieuwe leertheorieën  en vernieuwende onderwijsontwikkelingen aan het werken in de… Lees verder