Rob van Son

Rob van Son
SchoolDe Nieuwe Veste
Schoolprofiel VO
Profieltype leraar, teamleider
Plaats Coevorden

Mijn expertises: VO leraar teamleider Visie & organisatie Personeel Leiderschap ICT Leeromgeving Leerinhoud Gepersonaliseerd leren Differentiatie

Binnen IIO ben ik begonnen met het project “Leerlingen voor Leerlingen”: het maken van educatieve films voor leerlingen door leerlingen. Het mes snijdt aan 2 kanten: leerlingen maken films en leren hierdoor niet alleen filmtechnieken, ict-kennis en doen kennis op van het onderwerp, maar leren ook samenwerken. De onderwerpen waren op 2 vlakken: Duits en Geschiedenis. We zijn begonnen met projecten in 3 havo en nu worden er ook in de KB en de BB films gemaakt. De lesstof beklijft bij de leerlingen beter, indien ze bezig zijn geweest met het maken van films. Ook bij ziekte van leerlingen zijn de gemaakte films te gebruiken voor het inhalen van gemiste lesstof. Intussen zijn we bezig met projecten op het gebied van Robotica en Domotica. Innovatie is het toverwoord voor het nieuwe leren. Belangrijk: medewerking van directie.

De Innovatiebrigadiers

Hans Asbreuk

Hans Asbreuk

School: Stichting SignumSchoolprofiel: POPlaats: 's-Hertogenbosch e.o. Mijn ervaring als ‘Slim-Fit-school’ directeur zet ik nu vooral in voor het lokale onderwijsinnovatieproject PITCH073. Belangrijk… Lees verder
Benno Hams

Benno Hams

School: OSG HengeloSchoolprofiel: VOPlaats: HengeloAls voormalig wetenschapper en bedrijfskundige sinds 2002 werkzaam binnen het onderwijs op het gebied van lesgeven, schoolleiding en… Lees verder
Bettine Bakker

Bettine Bakker

School: Kindcentrum de HovenSchoolprofiel: POPlaats: Amersfoort, NederlandIk ben een leidinggevende met lef, daadkracht, ondernemerschap, visie en enthousiasme waarbij verbinding met de omgeving het sleutelwoord… Lees verder
Joost Timmermans

Joost Timmermans

School: Het Goese Lyceum, Pontes ScholengroepSchoolprofiel: VOPlaats: GoesAls onderwijsvernieuwer houd ik mij bezig met hoe diversiteit te gebruiken om een team verder in hun dynamisch groepsproces te begeleiden.… Lees verder
'