Rob van Son

Rob van Son
SchoolDe Nieuwe Veste
Schoolprofiel VO
Profieltype leraar, teamleider
Plaats Coevorden

Mijn expertises: VO leraar teamleider Visie & organisatie Personeel Leiderschap ICT Leeromgeving Leerinhoud Gepersonaliseerd leren Differentiatie

Binnen IIO ben ik begonnen met het project “Leerlingen voor Leerlingen”: het maken van educatieve films voor leerlingen door leerlingen. Het mes snijdt aan 2 kanten: leerlingen maken films en leren hierdoor niet alleen filmtechnieken, ict-kennis en doen kennis op van het onderwerp, maar leren ook samenwerken. De onderwerpen waren op 2 vlakken: Duits en Geschiedenis. We zijn begonnen met projecten in 3 havo en nu worden er ook in de KB en de BB films gemaakt. De lesstof beklijft bij de leerlingen beter, indien ze bezig zijn geweest met het maken van films. Ook bij ziekte van leerlingen zijn de gemaakte films te gebruiken voor het inhalen van gemiste lesstof. Intussen zijn we bezig met projecten op het gebied van Robotica en Domotica. Innovatie is het toverwoord voor het nieuwe leren. Belangrijk: medewerking van directie.

De Innovatiebrigadiers

Emile Mutsaers

Emile Mutsaers

School: BS De MastenSchoolprofiel: POPlaats: RosmalenZeven jaar geleden zat onze school net in het SlimFit traject, waarbij we hebben gekeken hoe we ons onderwijs efficiënter konden… Lees verder
Hans Asbreuk

Hans Asbreuk

School: Stichting SignumSchoolprofiel: POPlaats: 's-Hertogenbosch e.o. Mijn ervaring als ‘Slim-Fit-school’ directeur zet ik nu vooral in voor het lokale onderwijsinnovatieproject PITCH073. Belangrijk… Lees verder
Tim Harmsen

Tim Harmsen

School: De HovenSchoolprofiel: POPlaats: Rosmalen, NederlandMijn kennis rondom het werken op een leerplein (in de onderbouw). En het deel uitmaken van een leerteam. Vormen van een rijke leeromgeving.… Lees verder
Marianne Rongen

Marianne Rongen

School: Wittering.nlSchoolprofiel: POPlaats: RosmalenOp dit moment houd ik me vooral bezig met het innoveren van het curriculum van Wittering.nl dat gebaseerd is op kernconcepten.  Elke… Lees verder
'