Rob van Son

Rob van Son
SchoolDe Nieuwe Veste
Schoolprofiel VO
Profieltype leraar, teamleider
Plaats Coevorden

Mijn expertises: VO leraar teamleider Visie & organisatie Personeel Leiderschap ICT Leeromgeving Leerinhoud Gepersonaliseerd leren Differentiatie

Binnen IIO ben ik begonnen met het project “Leerlingen voor Leerlingen”: het maken van educatieve films voor leerlingen door leerlingen. Het mes snijdt aan 2 kanten: leerlingen maken films en leren hierdoor niet alleen filmtechnieken, ict-kennis en doen kennis op van het onderwerp, maar leren ook samenwerken. De onderwerpen waren op 2 vlakken: Duits en Geschiedenis. We zijn begonnen met projecten in 3 havo en nu worden er ook in de KB en de BB films gemaakt. De lesstof beklijft bij de leerlingen beter, indien ze bezig zijn geweest met het maken van films. Ook bij ziekte van leerlingen zijn de gemaakte films te gebruiken voor het inhalen van gemiste lesstof. Intussen zijn we bezig met projecten op het gebied van Robotica en Domotica. Innovatie is het toverwoord voor het nieuwe leren. Belangrijk: medewerking van directie.

De Innovatiebrigadiers

Mark ter Horst

Mark ter Horst

School: De DiamantSchoolprofiel: POPlaats: ApeldoornAls onderwijsvernieuwer houd ik mij bezig met: dicht bij de werkvloer staan, horen wat medewerkers, ouders en kinderen bezighoudt en… Lees verder
Ed Booms

Ed Booms

School: Stichting RobijnSchoolprofiel: POPlaats: NieuwegeinIk zet me actief in om het primair onderwijs in Nederland anders te gaan organiseren. Personeel moet m.i. veel meer ingezet worden op hun… Lees verder
Corné de Jongh

Corné de Jongh

School: Alfrink CollegeSchoolprofiel: VOPlaats: Zoetermeer  Als onderwijsvernieuwer heb ik mij de afgelopen jaren beziggehouden met het produceren van filmpjes. Dat waren/zijn filmpjes, die ik… Lees verder
Jan Jaap Wietsma

Jan Jaap Wietsma

School: ​Greijdanus ZwolleSchoolprofiel: VOPlaats: ZwolleBinnen IIO heb ik uitgebreide ervaring opgedaan met het geven van lessen met videoconferencing en het begeleiden van docententeams om daar… Lees verder
'